Latihan Industri #3 : 31 days

Assalamualaikum...

(Jabatan Pembangunan, Kampus Kejuteraan)

Pejam celek pejam  celek, dah sebulan sudah rupanya aku praktikal di USM Transkian ni. Macam-macam berlaku, pergi balik naik motor berapa kali aku hampir hampir join accident. Sebenarnya aku dah  accident dah.. -"- Er, kalau nak cerita dekat sini lebih-lebih aku rasa macam tak sesuai. Nanti ada stalker y cerita dekat mak aku. Huhu... Bukan kisah aku tipu mak aku, tapi aku risau mak aku tak bagi dah naik moto sebab risaukan aku.  Aku accident ondway pergi praktikal. Apa-apa pon. Alhamdulillah, tiada apa-apa berlaku atas diriku setakat ini. Amin~ *terima kasih dekat pakcik y pernah tolong angkat moto  aku tempoh hari* kalau nak harap aku yang angkat memang boleh jem lah dekat lampu isyarat tu berat giler moto tu. -cerita ini perlu di stopkan- :P

Yang pastinya sakit-sakit badan tu, memang sendiri tanggung ler. Tapi demi diurut-urut oleh mak aku sebab rasa sengal accident tu, aku terpaksa membuat cerita aku sendiri. Salahkah aku??? Aku betul-betul risau kalau aku cerita, sure mak aku tanya macam-macam dan beliau akan buat statistik sama ada nak lepaskan aku terus naik moto pergi sendiri ke tempat praktikal  atau mak aku yang akan hantarkan. Bukan aku tak nak mak aku hantarkan, tapi mak aku pon kerja. Jadi aku tak nak menyusahkan. -"- Begitu rasa bersalah. "Ya Allah ampunilah aku."  Apa-apa pon aku berdoa semoga aku selamat sahaja disini. Lagi 5 bulan utk aku tempuhi. InsyaAllah.

Hehe... Mesti korang fikir aku rider tengah jalankan. Negative je korang fikirkan. Hihi... aku mengaku  aku memang bawa laju. Bukan tak sayang nyawa, cuma nak cepat. Kalau masuk lambat kerja di tempat aku setakat 5 10 minit staf-staf dekat sini okey je, tapi segan la. Aku just student praktikal. Lagipun kita kenalah jaga attitude, jaga disiplin itu barulah cara hidup orang Islam. Bak kata pepatah masa itukan bagai emas. :) *pandai org tua-tua dulu buat peribahasa* Hew3x :3


( sambil menaip sambil makan cekedi mak cik kat tempat LI tadi bagi )


Kesimpulannya, aku perlu lebih berhati-hati dengan sifat cuai aku ketika menunggang lebih-lebih lagi apabila musim hujan sekarang. Jalan lincin tayar goyang aku kecundang. AHAHHA, sempat lagi menabur pantun. Pesanan ikhlas dari hatiku.

Sayangilah orang tersayang.

Comments

Unknown said…
dzaf nak eksiden ???
alaaa dzaf nie.
lain kali bawak elok2 tauuu.
tamo noti noti.

muah muah ^^
dzafirahzain said…
@Eyla Lala ♥ hew3x... dah accident dah just xberlaku kecedetaan teruk je... huhu... perasaan bila accident mcm tu ialah malu~ -"- kuikuikui...
Fatin Diana said…
FD pun selalu macam tu. sikit2 hampir nak accident. nasib baik semuanya okay. lepas ni hati2 k? :)
ANISRAHIM said…
wah pakcik tlg angkat moto! 31 hari lagi utk intern ke? tenet slow :D
aindzaya said…
ain baru je abes praktikal 3 bulan lepas..bestkkan praktikal..dapat byk pengalaman bekerja...
aindzaya said…
ain baru je abes praktikal 3 bulan lepas..bestkkan praktikal..dapat byk pengalaman bekerja...
dzafirahzain said…
@ANISRAHIM bukan la... 31 days baru utk praktikal. 5 bln lagi dkt sini... :D
dzafirahzain said…
@Ain Dzaya HAAH, tapi cuak jugak.. dodok tmpat org~~ kita just student :)