Hippo and Penyu with Panda (Fana)

Assalamualaikum...

Oh. Sudah lama tak update entry. Hew3x Terasa pelik bila menaip. Terasa kaku untuk melontarkan hasrat. Kakakah. Terasa emo seketika. Itu sebenarnya!~

By the way, entry ini sepatutnya dipublishkan sebulan yang lalu. Disebabkan busy plus malas , okey sangat complete pe'el daku~ Maka baru hari ini cerita hikayat ini terkeluar.

Ceritanya begini. Semasa minggu kedua program 3P. Tak salah aku. Di asrama, satu malam dengan keadaan asrama nun sunyi dan cengkerik pon bertalu-talu sahut bersahutan. Malam yang tenang dan malam kemalasan teramat untuk aku study. Hihi. Malam itu mengukir satu dlm sejuta kenangan.

Jeng jeng jeng... 

Suspend kan? Hihi. Malam itu, (aku sebenarnya malu nak cerita) Kekekeh. Malam itu... Er, Hippo aka Ain , Penyu aka Eyla ... buat kejutan utk aku. *shy shy* Sebenarnya lebih kepada penghargaan may be. Entah. Both of them sgt-sgt la memalukan aku. Kakakah. Seriously, apa yang aku buat adalah membantu. Tak sangka dibalas mcm niy. I am sgt shy shy pada malam itu. Dan berbaki pada keesokkan harinya. Sgt!~ 

Sangat tak boleh belah. Aku tak sanggup pergi toilet sebab kena lalu bilik diorg. Aku sgt malu. Then dari situlah terjadinya si Panda aka Fana (my roommate merangkap our kak long) terlibat sama. Tak pasal-pasal kot. Maafkan saya Fana. :) Tapi anda sangat membantu menjalani #Mission itu. Hihi. Roommate susah senang. 

Apa kejutan? Mcm ini. Mlm itu diorang panggil aku pergi bilik diorang. Sebelum itu, masa bila entah. Tak ingat. Petang diorang ada cakap nak slow talk dgn aku. *time ini sgt cuak* Tapi, tak take serious sbb diorang ini satu perangai suka sakat. -,- sampai tak tahu dan tak dapat nak bajet sama ada marah atau gurau. Dan aku take benda yang berlaku semuanya adalah gurauan. ^_^ (simple)

Then, tiba-tiba malam yang diorang panggil masuk bilik diorang still cool mcm -,- ... Sambil berbalas-balas cakap (Hippo and Penyu) "kaulah cakap... kaulah cakap..."

dan aku berdiri sambil tunggu apa yang hendak dicakapkan. -.- Tiba-tiba "Happy Birthday" - by eyla & ain .

Kedebuk satu bungkus kotak hijau diberi.

dan serta merta hati terasa (tak dapat nak taksif) , al-maklumlah birthday ku dah kelaut. Dah lama celebrate. Kui3x Asal muncul hadiah niy? Aku tak kisahlah dapat hadiah ke tak. :') Janji persahabatan kekal. Itu je. dan selepas itulah berlaku sesi "shy shy" dan bertambah shy shy... *tak boleh diceritakan*

Kakakah.

This moment sgt diingati dan terkenang aku bila tengok hadiah diorang. Dan untuk pengetahuan sebab aku shy shy... adalah sebab, sepucuk surat cinta dari 2pemberi nak cairkan aku. Awesome!~

"... May be surat dari hati..."

Sangat hargai.

:)

Keep this Ukhuwah

Comments

Unknown said…
moment yang takkan we olls lupe ! yeayyy ! hahaha.