.Hostel Life.

Assalamualaikum...

Kali ini aku nak cerita  kisah-kisah suka dan duka kawan-kawanku diakhir semester 5 ini. Semester ini adalah semester yang amat menguji jiwa kami. Kenapa??? Semester ini, kami perlu mencari tempat untuk latihan industri (LI=praktikal) utk semester akhir (6) . Ditambah pula, dibebani dengan projek akhir semester yang perlukan masa yang banyak. Nasib baik walaupon kami tinggal diasrama, tapi kami tidak terikat sangat dengan peraturan atau event di asrama. :) Gara-gara ada org tolong. TQ to her. Perlu mentioned ke??? hehe... 

Permulaan apabila masuk asrama berjalan lancar. Aku diberi kunci bilik sama dengan insan y banyak menolong kami masuk asrama ini. Seriously, terhutang budi. Dia lah tempat mengutuk n berpotpet siang dan malam aku. (Roomate) Disebabkan sebahasa atau selonghat so, masalah berkomunikasi memang tidak ada. Tambah-tambah lagi, dia jugak sekelas. :D  Walaupon, kadang-kadang terasa hati tapi sebabkan mulut tak filter akan terkeluar dikala bercakap. Jadi, tiadalah dendam dan mengungkit disini. Dalam erti kata lain selesa berkawan dengan dia roomate ku. :P

| siti , aku |

Lain pula kisah budak  atas (Aras 2), mereka-mereka ini adalah budak serumah sebelum kami semua masuk ke asrama. Antara kami semua, baik-baik sahaja. Tapi bila diakhir2 semester ini. Pelbagai ujian Allah beri pada kami. Bermula dari FINAL PROJECT - TEST - QUIZ - FINAL EXAM dan jugak selepasnya. Pelbagai kisah suka duka kami lalui. Tapi, bagi aku kisah duka itu amat menyedihkan. Gara-gara wujudny sifat mementingkan diri sendiri diantara kami.


" we "


| ain , eyla |

Bila kepercayaan dimusnahkan atas kesilapan diri sendiri dan ditambah dengan keegoan yang melampau, jadi mcm inilah. Aku bukan mahu menyebelahi mana-mana pihak. Tapi, dari segi apa yang aku nampak, aku nilai. Ada kebenaran yang nyata. Tapi, selebihnya aku serah padaNya. 

Sekiranya kita tidak bersalah kenapa perlu taburkan fitnah? Sekiranya bagi kita tidak adil, adilkah kita pada mereka pula. Berfikirlah, bukan disini medan menuduh sesama sendiri. Bukan utk mencari kesilapan org lain. Kita dimedan membimbing antara satu sama lain, bantu membantu, dan belajarlah dari kesilapan.  Matangkanlah pemikiran dari pengalaman. 

| Cikgu Siti dgn anak muridnya ain, eyla, aku |

Pengalaman mematangkan pemikiran.
Aku pon tak pasti, bagaimanakah persahabatan dapat dikembalikan. WaAllahuaklam. :) Hanya mampu BERDOA. If akhirnya bergini, terima dengan redha. Tipulah antara kita ada dendam kesumat. Walaupon kesumat mata mesti ada secebis bingkisan KENANGAN. Aku percaya kepada ini, kenangan mampu membawa saling mengingati. #Hope

| klik utk penglihatan yang lebih jelas |

Asam garam kehidupan, setiap pertemuan akan diakhiri dengan pepisahan. Tapi pepisahan ini bukan bermakna kami akan melupai antara satu sama lain. (tak tahu la kalau mereka lupa aku) Hahaha... Jadi, walaupon berjauhan InshaAllah. Antara kita ada prinsip Frenz 4 Eve. Jauh dimata dekat dihati. Budak Asrama. chaiyok3x Gambatte! for LATIHAN INDUSTRI coming soon. 2 weeks more dan tak lupa pada budak-budak kelas DIP5C. We can do it! 

p/s: KAMI bukan budak sekolah K. :P not student SPM. Hehehe... 

Comments