rindu

Assalamualaikum...



Rindu. Itu mampu aku terjemaahkan perasaan aku saat ini. Sangat rindu pada sahabat nun berada di Politeknik. Al-Maklumlah aku berada di rumah, tak dapat join sembang-sembang kongsi masalah bersama-sama. Sahabat yang aku anggap adik aku sendiri.


◕ ‿ ◕

Sebab apa aku anggap adik? Sebab perwatakkannya kadang-kadang manja kadang-kadang matang. Senang hati bila berbicara bersama. Bukan makna aku tak rindu sahabat yang lain. Tapi bertambah rinduku kepada sahabat aku seorang ini kerana dia baru menelefon aku. Bergayut panjang di telefon. Like people in love. Sembang tentang pelajaran, tetang kawan, tentang korea, tentang kisah lucu, kisah sedih, kisah gembira, takut sana, takut sini dan macam-macam lagi. Yang pasti if kami berdua berjalan bersama atau berjumpa pasti ada perkara dibualkan. Takkan senyap pasti bising plus mcm adik beradik. 

Itulah eratnya persahabatan dibina sejak semester pertama di Politeknik. Hope berkekalan. 

#InsyaAllah.

p/s: kemarin sebelum tidur teringat sahabat ini, itu dinamakan talian sebuah persahabatan bila tengok-tengok dia call tadi. terubat rindu. ᵕ‿‿ᵕ

Comments

aindzaya said…
rindu tu sakit..tapi ia satu perasaan yang indah bukan...
dzafirahzain said…
@Ain Dzaya Haah.Tapi setiap remaja akn laluinya.