Wordless Wednesday #4 : Practical Life

Assalamualaikum...
Hujung bulan February, 27. Mood nak menaip hari ini kurang. Just nak semat dalam diari maya ini iaitu hari ini bermulalah Fasa II utk aku as a student practical. Fasa II - kami perlu menyiapkan project dinamakan SisPro ( Sistem pengagihan projek-projek kecil di handle oleh 6 jenis pengguna 

Staf Projek, Ketua Projek, Engineer, Pengurus Projek,  Admin, dan Pengarah. SisPro juga boleh melaksanakan pengagihan kepada pelantikan Ketua Projek dan Engineer yang menyertai dan juga mampu menghantar dokumen penting kepada staf Projek utk perlaksanaan kaji tapak projek . Selain itu mampu memproses dokumen kepada menghantar kepada engineer terlibat atau pengesah daripada Pengarah sama ada memberi peruntukaan atau tidak.  

Dengan mengunakan Microsoft FrontPage, Sybase (SQL) dan PowerBuilder utk handle Sybase. Software programming baru nampaknya dan bahasa baru iaitu ASP.NET. New experience dalam pelajari Asp.Net ni tapi rasa mcm Jsp pon ada. Maybe adik beradik angkat. Huhu... Okey stop dekat situ.  *nak cerita panjang lagi takut ada yang tertidur*   ᵕ‿‿ᵕ Pstt... siapa yang tahu sila PM nak tanya mcm-mcm niy...

Projek SisPro ini nampak simple. Tapi seriously buat pecah kepala.  Aku nak balik projek Joomla! 2.5 dulu. Huhuhu... Anyway, projek yang tertangguh iaitu Portal Laman Rasmi still dalam proses. Stress setengah hari tadi. 

Back pada life masa hujung semester 5 dulu, bermain-main dengan coding. Yang bestnya tadi aku dah berjaya selesaikan satu masalah dlm sistem ini. Yeah! Tahniah! pada diri sendiri. Jiddan! Excellent! 
" Usaha tangga kejayaan. "

*apa yang anda rasa???* 1 minutes je... fikirkan...
Akhir kata marilah kita, muhasabah diri kit. "Insaflah wahai diri, selagi Allah masih beri rasa kesedaran dalam diri. Jika dia dah tarik balik, masa tu amat terlambat  kata-kata menyesal."
p/s: ... mood kurang konon entry panjang bagai juga... cakap tak serupa bikin aku niy... ╯﹏╰

Comments