Diari #11 : Superhero!~

Assalamualaikum...


Krohh... krokh... krokh...

Perut bunyi tanda lapar teramat sangat.

Akhirnya, petang itu aku decide tekad! dalam hati.

Semasa keluar menuju ke tempat meletak moto. Tangan menyeluk saku sambil meletakkan helmat diatas tempat duduk moto.

Ktoot!

Astagfirullah...

Tangan mencapai helmet yang terjatuh. Dalam hati berbisik. *... Sudahlah aku kebulur. Jatuh pula helmet tengah syiok menikmati coki-coki ni.* Mulut sambil mengungkapkan kata Bismillah...

Aishhh... nafas dilepaskan...

Laju sahaja helmet dipakai. Lalu dihidupkan engine. Keluar dari tempat letak moto menuju ke jalan besar. Sambil mata melihat sekeliling macam rasa diri dipandang dan diperhatikan. ??? *getus hati why???

Tiba di lampu isyarat. Rasa diperhatikan itu makin bertambah.

Err, mamat dalam kereta disebelah aku ini pon tengok aku atas bawah.

Dalam hati "Helo... salah ke aku makan coki-coki? Aku ikut sunnah kot. Masih duduk dan sebelum aku makan tadi aku sudah baca bismillah."

Oh. Tuhan.

Lampu isyarat sudah bertukar warna. Hijau.

Aku memecut laju moto dibawa dengan hati bergembira. Moga coki-coki yang aku tengah gigit dan bergantung dimulut tidak jatuh. Itulah satu-satunya Superhero!~ perut. Sebelum aku tiba ke rumah.

─‿‿─


Comments

aindzaya said…
alalala..kesiannya..
Unknown said…
alolo comelnya dia.