Soft skill, 1 citizen dan bowling at Megamall

Assalamualaikum...

Okey ini kisah masa Program 3P. Kalau sebelum ini cerita apa itu 3P. Sekarang ini tentang aktiviti diluar selepas program ini. Ceh!~ Macam apalah aku nak tulis sebenarnya. 

Anyway, selepas exam ECCS. Aku pergi main bowling dengan budak kelas 3P. Bukan semua tapi adalah dalam 8 orang semuanya. 

* at last day with all friends ENSA and ECSS and our trainer En.Amir, Iran*

Exam ECCS sebenarnya sangatlah mudah dari ENSA. ^_^ Itu fact!~ Walaupon pada asalnya semua exam perlu dan wajib dijawab adalah sgt kritikal. Kesimpulannya, tak rugilah join. Then selain kedua-dua exam ini kami perlu join 2 lagi slot iaitu soft skill dan 1 Citizen

* last day with Sir.S... A.Victor dan beberapa kerat geng yang setia dgn program 3P*

Soft Skill lebih kepada menagajar kita skill dlm menjadi pekerja atau bakal pekerja atau lebih kepada sebelum menjadi pekerja. (kenali diri, kenali org sekeliling, buat Resume, hadapi interview) . Dan 1 Citizen lebih kepada menjadi seorang pengguna yang beretika dlm menggunakan Computer + Network , 1 citizen ada exam dan perlu menghantar portfolio dan part menghantar portfolio ini adalah bahagian terpenting utk mendapatkan sijil 1 citizen. Portfolio ini menghurai topic2 dalam 1 citizen atau salah satu topic dlm 1 citizen. Tempoh menghantarnya adalah 2 minggu dari tarikh exam lalu.

Hehe. Ramai tertanya-tanya? dah hantar ke? He... Jawapan: No idea. Tunggu!~ (masih lagi dalam proses) Hehe...

dan cerita di Megamall, sangat seronok. Main 3 game. Terasa ketagih selepas itu. Haha. Before niy, biasa je bermain with kawan Sek.Menengah dulu dan family. Tapi kali ini dengan Ain, Ida, Putera, Hafiz dan Faisal dan driver kami gegurls iaitu Is dan Fana our pengurus. Hehe.  

Selepas first exam ECSS, kami terus serbu Megamall...

* sebahagian aksi-aksi profesional :3 *

dan akhirnya, kembali ke Negeri masing-masing. Berpisah lagi. with you all dan terpenting #Hippo #Panda kawan susah senang semasa disini. :')

Comments

Unknown said…
bowlingggg ! phewitt...
dzafirahzain said…
@Eyla Nabella hihi. XD jom ila join we olls nanti2 ...