kenapa aku buat blog???

Assalamualaikum...


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyanyang. Okey, simple question bila first time aku buat blog. Banyak sebab kenapa aku buat blog. :') Banyak sangat... Erm??? Arr... sabar yekk, nak jawab la ni... Knp??? Knp??? Knp??? Mcm mana boleh terjadi? Erm...

Tujuan aku:

Aku nak popular (Hahaha.. gila mati bagitau suma org) kuang3x  Actually, tipu ja... la.. Aku buat blog sebab aku nak duit! Masa first time aku buat tu, famous tentang berblog pon boleh masyukkk... Tapi sekarang ni, tak fikir pon semua tu. Bukan apa, aku bukan jenis mempunyai semangat berkobar-kobar setiap masa. If ada mood berblog mmg 24 hour dpn laptop. Tapi mood tak ada laptop nak sentuh pon rasa jijik... Hehe... *Hyperbola giler* Secara mudahnya mood ada jalan, xada mood senyap sudah. Macam tu la kisahnya. 

dan Kenapa aku buat blog???

Aku salah seorang yang suka berpuisi dikala aku nak menenangkan jiwa dan mengembirakan hati aku sendiri. Hew3x malu giler cerita kat sapa yang baca ni. *Blushing* dan aku juga tak berapa suka cerita masalah aku dekat org. If dekat blog ni aku ada cerita, tapi cerita itu selalunya aku  tak akan cerita secara specific nya. :) Ada meaning pada org yang terdekat sahaja. Huhu...

Dalam erti kata lain, aku suka nak menulis + melukis. Kebanyakkan post yang aku update paling di kunjungi bila aku tulis dengan penuh emosi. (really) \Mmg korang tak akan tahu, dan tak akan pernah tahu kalau aku tak bagitahu. HAHAHA... Ini soal aku dengan blog aku. :) Hehe...


"Anyway, pelbagai cara manusia mentarbiah (mengingati kesalahannya masa lalu) dan ini adalah cara aku. Tiada ketenangan melainkan dengan menulis. Menulis akan meninggalkan satu kesan dan kesan itu tak akn terhapus selagi aku tidak akan padam. Walaupon ia mampu di padam dengan pemadam 20sen tapi kisah itu tak mampu dipadam kerana bagi aku, biarlah tulisan itu menjadi kenangan padanku satu hari nanti. Walaupon kisah-kisah lalu ini sebenarnya memakan hatinya aku sendiri. :')

Kerana dengan kisah lalu itulah aku mampu berapa dibarisan hadapan. Berdiri, berpura dan berusaha menjadi kuat. Walaupon air mata pernah jatuh, tapi itulah dinamakan kepuasan y tidak ternilai. Apabila berjaya bangun dari segala kekalahan utk mencipta kejayaan." #InshaAllah

Ada masanya kita perlu DUDUK SENDIRIAN
BERSEORANGAN sambil merenung langit. 
MEMIKIRKAN diri sendiri, hala tuju kehidupan.
Mengingati DOSA-DOSA lalu yang belum diampuni. 
Mungkin masa ini BUKAN untuk MENCARI CINTA
Tetapi masanya untuk MEMPERBAIKI CINTA pada ALLAH...


#Terima Kasih kerana membaca cerita gelong aku ini. HAHAHA... sori buang masa korang. Hihi... Entah-entah ada yang tertidur dah tadi. -"-

p/s: One day, I will be a teacher. Pray! -amin-

Comments

Unknown said…
cinta Allah, cinta teragung,
subhanallah :)
khairulsyarafi said…
wah...ingtkn sbb nk pemes td,...ahhaah :P

dtg sini guna UFO :P
dzafirahzain said…
@Syarafi[skyforce331] Hehe.. jagn burukss sgke yek bro~~ :P